Jako britská mezinárodní škola působící v Olomouci žákům nabízíme výukový program a péči, které se v řadě aspektů liší od klasických místních škol. Klademe důraz na vývoj celé osobnosti dítěte a vyučujeme podle moderního vzdělávacího programu, který využívá metod projektového vyučování. Samozřejmostí je podpora zájmů dětí a jejich specifických schopností. To jsou jen některé z mnoha výhod naší školy.
Rozvíjíme celou osobnost žáka, nezabýváme se pouze výukou látky v předmětech či vzdělávacích oblastech.
Škola je rozdělena do Houses (alá koleje Harry Potter), kde jsou žáci s různým věkem a sociálními dovednostmi. V průběhu roku probíhají mezi Houses soutěže
Jsme hrdí na to, že jsme privátní škola. Nepobíráme žádné dotace na mzdy ani provoz – vše je hrazeno ze školného a díky tomu jsme do značné míry nezávislí.
Školní rok se dělí na trimestry a na konci každého trimestru vytváříme report o žákovi (zvlášť o vědomostech a zvlášť o dovednostech).
Velký důraz na rozvoj dovedností, nikoli jen znalostí (pokud máte všechny informace o lyžování, neznamená to, že umíte lyžovat), realizuje se např. pomocí tvorby návodů, kreslení map atd.
Motivujeme žáky ke kreativnímu využití získaných informací (nejde např. jen o memorování historických dat, ale o schopnost napsání eseje na dané téma, u které se pak hodnotí slovní zásoba, terminologie, faktické znalosti, propojení historických souvislostí atd.).
Délka vyučovacích hodin je různá, většinou od 40 do 60 minut v závislosti na délce celého vyučovacího dne. Nižší ročníky mají delší přestávky.
Domácí úkoly se používají spíše pro výchovný aspekt. Pro děti je to příležitost, jak se mohou stát odpovědnými žáky. Procvičení učiva je až druhořadé.
To neplatí pro český jazyk kvůli menšímu počtu vyučovacích hodin v naší škole, než je v ČR běžné.
Prázdniny jsou řešeny obdobně jako v české ZŠ. Vánoční a velikonoční prázdniny mohou být delší, abychom umožnili našim mezinárodním rodinám navštívit rodnou zemi.
Velikost tříd – v jednotlivých třídách je obvykle 10–15 žáků.
Vybavení školy – disponujeme vlastní vědeckou laboratoří a sídlíme v překrásné zahradě plné zeleně na okraji historického centra města Olomouce.
Výukové zdroje – díky výuce v anglickém jazyce mají žáci přístup k širokému výběru anglických multimediálních výukových materiálů a obsahu. Této výhody samozřejmě plně využíváme.
Střídání učitelů vidíme jako velkou výhodu pro žáky. Mají tak možnost poznat různé styly výuky již na prvním stupni. Je u nás běžné, že mají děti na každý předmět jiného učitele.
Vlastní třída – stejně jako v ČR mají třídy jednu učebnu jako „„domovskou“, ve které jsou nejčastěji. Výrazně podporujeme také to, aby děti trávily čas venku.
Škola, která Vaše děti naučí studovat, orientovat se v cizím prostředí, anglicky i česky.
Na Vaše děti se moc těšíme!
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.