Mateřská škola
pro děti od 2 do 6 let
Progresivní vzdělávání od útlého věku.
IEYC umožňuje rozvoj dětí prostřednictvím zábavného učení v prostředí International School Olomouc.
Zahraniční program International Early Years Curriculum (IEYC) pro předškolní vzdělávání kombinuje to nejlepší z různých světových přístupů a naplňuje i požadavky českého Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Program je uzpůsoben vzdělávacím potřebám dětí ve věku od 2 do 6 let a poutavě podněcuje přirozenou dětskou zvídavost a pomáhá učitelům utvářet kreativní a podnětné prostředí, ve kterém se děti mohou plně rozvíjet. Vzdělávací nabídka je systematicky uspořádaná do tématických bloků, které vyváženě kombinují cílenou hru, řízené činnosti a činnosti iniciované dětmi, a to ve všech vzdělávacích oblastech včetně osobnostního, sociálního a emocionálního rozvoje.
Jelikož rozumíme jedinečnosti dětského vývoje, každý tématický blok má pevnou strukturu, ale zároveň je dostatečně flexibilní a svými aktivitami se přizpůsobuje individuálním potřebám a zájmům dětí. Každý tématický celek začíná Motivačním úvodem - seznamuje děti s tématem, nabízí jim zábavné aktivity, které podněcují jejich zvědavost a zájem pro další učení se. Děti se učí pomocí tématické hry, spontánní i řízené hry a aktivit. Každé téma je ukončené Loučením se s tématem, děti přemýšlejí o tom, co se naučily a jakým činnostem se věnovaly. Mluví o tom, co se jim nejvíce líbilo a proč, než si začnou hrát na další zajímavé téma.
Příklad tematického celku: “Vzhůru do oblak”, který je mezi dětmi velmi oblíbený! Během Motivačního úvodu přistane v naší třídě raketa a zanechá za sebou naše nové přátele mimozemšťany - Moonbeemers. Společně postavíme malou vesmírnou stanici a zahájíme naši cestu do vesmíru. V průběhu tohoto tématického celku se dozvíme o vesmíru, prozkoumáme planety, sluneční soustavu, rakety a kosmické lodě prostřednictvím zajímavých a zábavných aktivit, příběhů a her. Dokonce se převlékneme a hrajeme si na astronauty a mimozemšťany.
Rozvoj znalostí a dovedností vede k rostoucímu pochopení a porozumění, když jsou dětem poskytnuty příležitosti prozkoumat a vyjádřit své myšlenky různými způsoby. Vzdělávání v naší školce je motivující, poutavé a zábavné a otevírá dětem svět zázraků, kde může vzkvétat jejich osobní potenciál.
Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce ...
... R. Fulghum
...a my děláme všechno proto, aby se u nás i ty nejmenší děti cítily šťastné.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.