Možná jste si všimli, že v prosinci procházela celá naše škola proměnou. Z učitelů a žáků se postupně stávali scénaristé, režiséři, herci, zpěváci a tanečníci.
Přípravy na vánoční představení byly zpočátku zpestřením vyučování. V posledních dnech před jeho konáním se naopak zpestřením staly běžné vyučovací hodiny. Většinu své energie jsme všichni věnovali nácviku představení. Děti tak prošly intenzivním kurzem, který je naučil, jak vystupovat před lidmi, jak zahrát svou roli, procvičil jejich paměť a dal prostor kreativitě. V neposlední řadě jsme všichni pocítili, že je nutné táhnout za jeden provaz, protože výsledek bude záviset na tom, jak dobře to zvládneme dohromady.
Nádherným završením všech příprav a zkoušek byl večer v auditoriu Pedagogické fakulty UP, jímž nás provázeli, anglicky i česky, nejstarší žáci Natálie a Maksym. Tuto svou roli zvládli vskutku výborně. Po úvodním přivítání nastoupili na scénu nejmladší herci a herečky ze tříd Y1 a Y2, kteří společně ztvárnili příběh o rodině jdoucí na koncert. Shodou okolností se koncert konal v sousedství zoologické zahrady. Dítě, které celý příběh vypráví, na koncertě usnulo. Jak už to tak bývá, sen namíchal z jeho zážitků a vjemů neuvěřitelný koktejl, který opojil i diváky v sále. V orchestřišti totiž k hudebním nástrojům zasedla zvířátka ze zoo. Děti tak svým rodičům a všem hostům předaly poselství: „Přijměte nepředvídatelnou symfonii života.“
Následovalo vystoupení žáků z Y3 a Y4, jež vedlo k zamyšlení, co lze považovat za nejlepší dárek. Malá holčička dostala k Vánocům malý dárek a byla zklamaná, jelikož si přála dostat něco velkého a úžasného. Neváhala a vydala se vskutku velký dárek hledat. Během své cesty však přišla na to, že největšími dary mohou být ty, které se zdají nejobyčejnější. Diváci si mohli spolu s ní uvědomit, že „Největším darem je trávit svůj čas s těmi, které milujeme.“
Po přestávce se na scéně objevili žáci Y5 a Y6, jejichž vystoupení se inspirovalo pohádkou o Brémských muzikantech. V adaptaci pohádkového příběhu jsme se setkali se zvířátky, jež opustila svůj domov, vydala se na cestu a rozhodla se stát slavnými muzikanty. Během své skutečně podivuhodné cesty vyřešila zločin, a dokonce zachránila olomoucké vánoční trhy. Děti nám tak předložily k zamyšlení své poselství: „Nikdy není pozdě splnit si své sny.“
Následovalo vystoupení žáků druhého stupně, tedy tříd Y7 a Y8/9, které bylo inspirováno filmem Jumanji. Děti v našem příběhu se záhadně ocitly ve vánočním Jumanji světě. Musely zde čelit zkouškám a nástrahám. Snažily se totiž dostat společně domů. Herci při nácviku, postavy příběhu i lidé v sále si naléhavě uvědomili poselství tohoto představení: „Silnější jsme jako tým.“
Všechna čtyři představení byla v anglickém jazyce. Závěrečné, páté bylo naopak česky. Nacvičili je žáci, kteří navštěvují předmět čeština jako druhý jazyk. Myslím, že všichni jejich výkon upřímně obdivujeme. Inspirací jejich vystoupení byla známá pohádka O dvanácti měsíčkách. Macecha si tentokrát usmyslela, že už nechce slavit Vánoce v prosinci, kdy je zima a tma. Poslala Marušku ke dvanácti měsíčkům. Ti se nad macešiným požadavkem zamysleli: každý měsíc se představil krátkou básničkou. Jejich rozhodnutí se stalo závěrečným poselstvím celého příběhu: „Vánoce přinášejí světlo a teplo do prosincové tmy a zimy.“
Poté, co po posledním hraném příběhu zazvonil zvoneček, oslovila přítomné paní ředitelka s paní zástupkyní. Na okamžik se na jevišti ukázali také všichni učitelé. Nakonec se před diváky sešli učitelé i žáci a společně s rodiči a hosty zazpívali českou i anglickou vánoční píseň.
Rozcházeli jsme se do mlhavého večera, přesto věříme, že Vám naše Christmas show pomohla naladit se na Vánoce, které jsou již za dveřmi. My teď budeme pracovat na tom, aby se naše „divadelní společnost“ v lednu zase proměnila ve školu.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.