Tábor plný pirátů a děsivý Kraken mohou znamenat jediné... bitva je na obzoru!
Poslední zářijový týden se nesl ve znamení školy v přírodě. Na tu letos vyrazili žáci prvního i druhého stupně na tři dny do překrásné přírody kraje Vysočina, do Rekreačního střediska Nesměř.
Po dobrodružné cestě úzkými cestičkami až k odlehlému rekreačnímu středisku se žáci ubytovali a vydali se na první oběd. Po krátkém odpoledním odpočinku už na ně čekal průvodce, pirát, který jim vysvětlil jejich hlavní úkol – překonat v boji děsivého Krakena, který pirátům brání v brázdění moří.
Děti byly rozděleny do dvou větších skupin a poté do posádek o čtyřech až pěti členech. Každá posádka si zvolila svůj název, vytvořila pirátskou vlajku a z přírodních surovin sestavila také vlastní pirátskou loď, jejíž bytelnost vyzkoušely děti v proudu řeky Oslavy.
Všechny aktivity poté směřovaly k utužení vztahů nejen v rámci posádky, ale mezi všemi přítomnými – piráti přece musí držet pohromadě! Děti se vzájemně podporovaly při překonávání lanových překážek a spolupracovaly při řešení nejrůznějších úkolů.
Stravu pro hladové piráty po celou dobu zajišťovala místní vyhlášená tábornická kuchyně a celou atmosféru dokreslovalo perfektní slunečné počasí, které vydrželo po celé tři dny. Volné chvíle děti trávily objevováním přírodních krás, jež rekreační středisko nabízelo, nejraději na břehu řeky Oslavy pozorováním raků říčních.
První večer děti zapojovaly mozkové závity při kvízu, zaměřeném nejen na vědomosti, ale také na všeobecné znalosti a odhad. Čtyři okruhy o pěti otázkách otestovaly jejich znalosti v oblastech zeměpisu, sportu, pohádek i zajímavostí o naší škole. Druhý společný večer se o zábavu postaral táborák, u kterého nechybělo opékání špekáčků a zpívání táborových písniček. Na závěr nabitého dne si žáci užili společnou diskotéku pod hvězdným nebem.
Vyvrcholením programu byl ve středu dopoledne boj s Krakenem, v němž děti zvítězily, a přinesením chapadel svému pirátskému průvodci si zasloužily závěrečný hon za pokladem.
Bylo skvělé pozorovat, jak se děti sbližují, tvoří nové vzpomínky a získávají nové zkušenosti v novém prostředí. Letošní škola v přírodě byla opravdovým úspěchem a krásným závěrem prvního měsíce nového školního roku. Doufáme, že si ji všichni užili, a těšíme se na příští ročník!
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.