Sofie a Annika z Year 9 se na konci ledna zúčastnily konference Modelového OSN. Jaké to bylo? Vlastními slovy popisují své dojmy a zkušenosti...
Na konci ledna jsme se zúčastnily konference Modelového OSN v Praze, kterou organizovala mezinárodní škola Park Lane. Na této konferenci si studenti hrají na delegáty z různých zemí světa, učí se diplomacii, simulují jednání výborů OSN a snaží se řešit naléhavé globální problémy. Před samotnou konferencí jsme se musely pečlivě připravit – studovat dané otázky a napsat poziční dokumenty. Bylo nutné provést hodně výzkumů, než jsme se vůbec mohly konference zúčastnit!
Ve čtvrtek ráno jsme přešly Karlův most a zamířily do Nové radnice, kde se konalo Valné shromáždění. Obdržely jsme jmenovky a usadily se na svá přidělená místa. Poslechly jsme si úvodní projevy organizátorů akce a také exkluzivní projev britského velvyslance v České republice, jeho Excelence Matta Fielda. Pronesl velice poutavou řeč o tom, co znamená být velvyslancem. Po obědě jsme sledovaly zahajovací projevy Rady bezpečnosti, jejíž členové horlivě hájili své názory.
Poté přišly na řadu seznamovací aktivity v rámci našich výborů! Sofie se spolu s dalšími 32 delegáty Světové zdravotnické organizace vydala hrát kulečník, což jí umožnilo navázat kontakty a uzavřít spojenectví s delegacemi Maroka, Palestiny a Iráku ještě před začátkem debat! Annika se svou komisí pro životní prostředí, která měla 15 členů, navštívila kavárnu na Staroměstském náměstí. Tam se seznámila se členy svého výboru a spřátelila se s delegáty Číny, Mexika a USA.
V pátek a sobotu jsme debatovaly v našich výborech. Obě jsme pronesly úvodní projevy, kladly mnoho otázek a podávaly návrhy. Na konci sobotního dne byla Sofie signatářkou jednoho návrhu rezoluce a spoluautorkou dalšího, zatímco Annika byla spoluautorkou jednoho návrhu a hlavní předkladatelkou jiného. To byl velký úspěch!
V neděli jsme se zúčastnily závěrečného Valného shromáždění, kde jsme poslouchaly a hlasovaly o návrzích rezolucí předložených jednotlivými výbory. Annika dokonce vystoupila s projevem před celým Valným shromážděním! Dokážete si představit, že na vás v Nové radnici hledí všichni přítomní? Poté následoval závěrečný ceremoniál, během kterého byli oceněni nejlepší delegáti a předsedové všech výborů pronesli své závěrečné projevy.
Celkově to byla úžasná zkušenost, kterou si s sebou poneseme, kamkoliv půjdeme. Moc jsme si to užily a doufáme, že se budeme moci zúčastnit znovu. Zkušenosti, které jsme zde získaly, v nás budou rezonovat i v budoucnu – a kdo ví, možná se jednou opravdu zúčastníme skutečné konference OSN a pomůžeme utvářet svět, v němž nikdo nezůstane pozadu.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.